Birkenes, Herefoss og Vegusdal

søndag 16 juni

Ledige stillinger

Klokker i Herefoss 4,2 %

Herefoss menighet ønsker ansettelse av klokker til å tjenestegjøre ved gudstjenestene i soknet. Hovedarbeidsplass er Herefoss kirke. Det er ca. 26 gudstjenester per år, og de er vanligvis på søn- og helligdager. Stillingen er 4,2 %. Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse.

Menigheten ønsker en person som er lett å samarbeide med, er ryddig og har evne til å lære og utvikle seg i de sider av jobben hvor det trengs. Høytlesing av tekst på norsk for forsamling og synlighet i gudstjenesten er en del av jobben. Personlig egnethet vil bli vektlagt ved tilsetting. Den som tilsettes må være medlem i Den norske kirke og jobbe etter de vedtak og regler som gjelder.

Vi tilbyr et fellesskap med engasjerte ansatte og frivillige. Lønn og arbeidstid i henhold til avtaleverket for kirkelig sektor (www.ka.no). Kollektiv pensjonsordning (KLP).

Stillingen er ledig.

Henvendelse til kirkekontoret tlf. 37 28 15 50: Kirkeverge Helene Horverak eller daglig leder for menigheten Janne Dreessen Heia.

Søknad sendes Birkenes kirkelige fellesråd på e-post kirken@birkenes.kommune.no innen 4. juni. Den som tilsettes må fremlegge politiattest (barneomsorgsattest).