DEN NORSKE KIRKE

Engesland bedehus
søndag 3 november

Klokker i Herefoss

Klokker i Herefoss Sofia RavnÃ¥sen-SolvangSofia Ravnåsen-Solvang har i vår blitt ansatt som klokker i fast stilling i Herefoss.

Vi ønsker Sofia Ravnåsen-Solvang velkommen som ny, fast ansatt klokker i Herefoss. Hun har prøvd seg i jobben siden nyttår, og trives med oppgavene. Hun har fått gode tilbakemeldinger på jobben hun gjør fra både kolleger og menighet. Sofia var konfirmant i vår, og vi gleder oss over at hun er med videre både som ansatt ved gudstjenestene og frivillig i barnearbeidet Amigos og ungdomsarbeidet Shakers!

Som klokker er hun en viktig del av gudstjenestearbeidet. Hun leser tekster og bønner, kommer med informasjon under kunngjøringene, og hjelper med en del praktiske oppgaver. Klokkertjenesten i Vegusdal og Birkenes utføres i stor grad av frivillige i stedet for ansatte, mot at menighetene der får andre ressurser.

Publisert av: Helene Horverak den 28-06-2024
Den Norske Kirke