DEN NORSKE KIRKE
Birkenes kirkelige fellesråd menighet

Medlemskap

Den norske kirke er en åpen folkekirke som vender seg mot hele befolkningen: Også utmeldte og andre som ikke er medlemmer i Den norske kirke, er velkomne til kirka sine gudstjenester og andre arrangement.

Det er dåpen som gir medlemskap i kirka. Hvis du ønsker å bli medlem av Den norske kirke, men ikke er døpt, bør du ta kontakt med presten i menigheten der du bor. Det er bostedsadressen som avgjør hvilken menighet i Den norske kirke du tilhører, men dersom du ønsker å engasjere deg i en annen menighet enn der du bor, er det også fullt mulig.

Innmelding og utmelding av Den norske kirke er mulig for deg som er over 18 å gjøre elektronisk selv. Barns dåp, innmelding og utmelding krever begge foreldres samtykke, og må som regel gjøres ved underskrifter av begge på det aktuelle skjema.

Den Norske Kirke

Søk i kirken.no: